Palestina

Insamling till folket i Gaza!

Situationen i Gaza har beskrivits som ”helvetet på jorden”. Sedan våldet trappades upp på nytt efter Hamas attack i oktober förra året har Israel dödat över 30 000 palestinier i Gaza och fler dör i detta nu.

Nästan hela Gazas befolkning har drivits på flykt och majoriteten av alla sjukhus har förstörts. Gazaborna nekas de mest grundläggande behoven, såsom vatten, mat, mediciner och elektricitet. Hjälpsändningar hindras från att nå civilbefolkningen och barn dör av svält. Trots detta pågående folkmord har den svenska regeringen i mer än fyra månader avstått från att agera för att få slut på dödandet av civila. Vänsterpartiet kräver ett omedelbart eld upphör!

Stöd vår insamling!

När regeringen sviker gör vi vad vi kan för att hjälpa folket i Gaza. Var med och stöd vår insamling via Palestinagrupperna med det du kan avvara. Alla bidrag räknas! Swisha valfri summa genom att scanna qr-koden nedan.

qr-kod till Swishinsamling

Delta i kampanjen!

Vill du vara med och sätta press på regeringen för ett omedelbart eld upphör? Skriv ut den här ”Ceasefire now”-lappen och ladda upp en bild på Instagram. Tagga @vgoteborg så delar vi din bild vidare tillsammans med information om insamlingen.