Arrangemang
Feministisk heldag, vit text mot rosa bakgrund

Ladda upp inför 8 mars med oss!

Äntligen har det blivit dags för en riktig djupdykning i de feministiska frågorna. Lördagen 2 mars ses vi för en heldag fylld av workshops och föreläsningar på temat feminism och jämställdhet. Vi pysslar, sjunger, quizzar, spelar spel och har det mysigt tillsammans samtidigt som vi vässar våra kunskaper. Självklart bjuds det på både mat och fika!
Hela programmet för dagen hittar du här! Det innehåller bland annat guldkorn som:
Nina Björk, författare, Evelina Johansson Wilén, biträdande lektor i genusvetenskap vid Örebro universitet, Lotta Lindqvist socialarbetare och frilansjournalist, och Anfal Mahdi, oppositionsråd Malmö, pratar om hur vi kan sätta feminismen på den samhälleliga dagordningen igen.
Håkan Svenneling, utrikespolitisk talesperson för Vänsterpartiet och Anette Uddqvist, kanslichef på Operation 1325 kommer prata om hur kvinnor drabbas av konflikter och krig.
Daniel Bernmar, Vänsterpartiets gruppledare i Göteborg, kommer prata om jämställdhetsintegrering som politisk strategi och vill gärna höra dina åsikter!