Arrangemang
Uppstart av förortsnätverk

Vill du vara med och starta upp Vänsterpartiet Göteborgs förortsnätverk?

Tidöpartiernas syn på oss som bor i förorten tydliggörs än mer för var dag som går. Inte nog med att de inte vill att vi ska ha bra boende, bra arbetsvillkor, bra välfärd eller bra kollektivtrafik utan nu ska även rättsstaten få utöva ett ännu större förtryck mot oss som bor i förorten. Vänsterpartiet har bra politik för att motverka detta på sikt men vad kan vi göra nu direkt i våra områden?

Vi är många partiföreningar i Göteborgs förorter som på var sitt håll tagit olika initiativ och om vi börjar samarbeta och delar med oss av våra erfarenheter kan vi nå så mycket längre. Därför vill vi skapa ett nätverk som är till för oss som vill jobba med just förortsfrågorna så vi kan stötta varandra, hitta sätt att synliggöra vad Tidöpartiernas politik innebär för oss i förorterna och mejsla fram ännu smartare sätt att nå ut med vår politik.

För att få till ett så bra nätverk som möjligt som är långsiktigt hållbart är det viktigt att vi lägger en stadig grund. Den uppnås genom att vi som är engagerade i frågan tillsammans kommer överens om hur vi ska arbeta. Enstaka medlemmar från Frölunda, Angered, Kortedala-Gamlestan-Bergsjön, Backa och Biskopsgården-Torslanda har redan träffats digitalt en gång för att se om engagemang och intresse finns och det gör det.

Nu bjuder vi till ett digitalt möte för att dra i gång nätverket. Så har du idéer och har du viljan att jobba med förortsfrågor tycker vi att du ska vara med!

‌Tid: måndag 19 februari, kl. 18.00
Plats: digitalt möte i Teams