Arrangemang
Nu stoppar vi ombildningarna!

Varmt välkommen till ett möte som handlar om att diskutera ombildningar av hyresrätten och hur vi ska bedriva motstånd. Hyresrätten ska räddas – inte säljas!
Under kommunfullmäktige den 28 oktober hjälpte Sverigedemokraterna den samlade högern i Göteborg att driva fram ombildningar från billiga hyresrätter till dyra bostadsrätter. Det sista Göteborg behöver är färre billiga hyresrätter och en bostadspolitik som spär på segregationen ytterligare. Nu ska vi stoppa ombildningarna!
Mötet är öppet för alla våra medlemmar, folk som inte är medlemmar och alla våra partiföreningar. Tillsammans är vi starka!
Tid: måndag den 15/11 kl. 19-21.
Plats: Vänsterpartiet Göteborg, Andra långgatan 20.
Upplägg för mötet:
Fakta – information om vad beslutet av ombildning av hyresrätter innebär? Talare: Johan Zandin (V) ledamot i Kommunfullmäktige.
Konsekvenser och perspektiv – vad innebär detta. Vilka erfarenheter finns att titta på? Talare: Håkan Thörn, professor i sociologi vid Göteborgs Universitet.
Långsiktig kampanj – hur kan vi bygga upp en rörelse för att bevara hyresrätten. Diskussion om hur det ska gå till.
Kortsiktig kampanj, aktivism – vad kan vi göra nu? Vi planerar några aktiviteter under mötet.
Arrangörer: Vänsterpartiet Majorna, Vänsterpartiet Linné.