Nooshi Dadgostar håller sommartal i Göteborg

Nooshi Dadgostars sommartal 2021!

Framför flera hundra åskådare i Majorna i Göteborg framförde Nooshi Dadgostar sitt första sommartal sen hon blev vald till partiordförande 2020.

Nooshi Dadgostar inleder sitt sommartal: ”På pappas cykelstol fick jag uppleva en barndom präglad av det starka samhället. Hyrorna var rimliga, det fanns jobb att få. Han lämnade av mig varje dag på förskolan vid Ullevi och gick till jobbet.” Andra ämnen i talet var klimatet, industripolitiken, sjukförsäkringen och jobben. Nooshi Dadgostar beskrev också hur det inte längre går att lita på att Socialdemokraterna kan förbättra livet för vanligt folk. I det läget behövs Vänsterpartiet mer än någonsin: ”Handlingskraft framför poserande. Riktning framför ängslighet. Vi ska se till att få saker gjorda.”

Läs hela talet här eller se det på Vänsterpartiets hemsida eller på Vänsterpartiets facebooksida. Nooshi Dadgostars sommartal kommer också kunna ses via SVT. Talet går att se i efterhand.