Liten folksamling på nio personer med bland. Jonas Sjöstedt är med.

Vi tar kampen mot rasism

Vänsterpartiet växer. Nya medlemmar strömmar in till partiet och vi går framåt i opinionen. Det ger oss kraft att arbeta ännu hårdare för att Sverige ska bli ett land för alla. Vi är den viktigaste kraften mot både växande klyftor och den ökande rasismen. I senaste Uppdrag Granskning kan vi se hur den ”alternativa högern” sprider rasism och hat i Sverige och världen. Deras uttalade mål är att förskjuta debatten så att rasism och hat mot rasifierade blir en åsikt bland andra. De bedriver påverkansarbete mot andra partier och är en del av en internationell rörelse. Samtidigt ser vi hur Sverigedemokraterna allt mer normaliseras och hur andra partier har tagit efter deras retorik och politik.

Sverigedemokraterna, och tyvärr även andra partier, försöker måla upp en falsk konflikt om att Sveriges välfärdsstat hotas av invandring. Det är fel. Hotet mot välfärdsstaten är istället högern som riggar skattesystem för de rika och försämrar välfärden. Att minska de ökade klyftorna är den viktigaste åtgärden för att bekämpa rasismen.  För det krävs ekonomisk omfördelning och en välfärd som går att lita på.

Vi är glada för att fler söker sig till oss. Genom att organiseras oss tillsammans kan vi visa rasisterna och de andra partierna att vi är många som vill ha ett samhälle för alla, utan rasism. Kom med du också!

Vit text bli medlem mot röd bakgrund.