Introduktionsmöte med Vänsterpartiet Göteborg

Är du ny medlem i Vänsterpartiet eller har du börjat sympatisera och funderar på att gå med? Du är inte ensam. Sedan hösten 2010 har Vänsterpartiet fått över 3000 nya medlemmar i hela landet. I Göteborg är vi idag dubbelt så många som vi var för två år sedan. Och fler fortsätter att söka sig till oss. Det tycker vi är oerhört kul!

På introduktionsmötet kommer Jonas Sjöstedt, Vänsterpartiets nyvalde partiordförande, att prata om varför en annan värld inte bara är möjlig utan också nödvändig. Han kommer också att prata om Vänsterpartiets utmaningar och arbete. På mötet får du också tillfälle att träffa vänsterpartister som bor i din stadsdel samt andra medlemmar som är aktiva i arbetsgrupper och nätverk som sysslar med allt från studiecirklar till utformningen av vår sjukvårds- eller kulturpolitik.

För mera information och frågor, mejla [email protected] eller ring 031-85 67 60. Anmälan skickas till [email protected] senast fredagen 27 januari.

Datum och tid:Lördagen 28 januari, kl 15.00-17.00
Plats: Kvinnofolkhögskolan, Kryssdäcket, Masthuggstorget 1, Göteborg