• Bli funktionär ...

Bli funktionär på Vänsterdagarna

I år har Vänsterpartiet Göteborg fått äran att stå som värd för Vänsterdagarna, som går av stapeln den 1–3 november på Folkets Hus i Göteborg. För att vi ska kunna klara av att arrangera en sådan stor konferens kommer vi behöva en massa hjälp – inte minst i form av funktionärer. Därför vill vi uppmana dig att anmäla sig som funktionär till Vänsterdagarna 2019.

Ta chansen att få träffa vänsterpartister från hela landet och gör en ovärderlig insats för Göteborgsdistriktet. Att få vara med på Vänsterdagarna är en häftig upplevelse oavsett om man är där som deltagare gäst eller funktionär så detta vill du inte missa!

Klart jag vill vara funktionär! Men hur anmäler jag mig?

Att anmäla sig som funktionär till Vänsterdagarna gör du genom att fylla i en enkät. I enkäten hittar du också beskrivningar på de olika funktionärsuppdragen och vad de innebär samt en hel del annan nyttig information som kan vara bra att ha koll på innan du anmäler dig.

Vi uppmanar dig att noga läsa igenom texten i enkäten innan du fyller i så att du fått all information du behöver.

Enkäten hittar du här (länk till Google formulär).

Nu har jag anmält mig, vad händer nu då?

När du fyllt i enkäten får du automatiskt ett mail till din angivna e-postadress med en sammanställning av dina svar. Detta är en bekräftelse på att vi tagit emot din anmälan. Vi uppmanar dig också att gå med i vår Facebook-grupp för funktionärer på Vänsterdagarna 2019 som du hittar här (länk till Facebook-gruppen Funktionärer Vänsterdagarna 2019). I gruppen kommer vi försöka ge er löpande relevant information.

Du kan anmäla sig som funktionär fram till mitten av september. Därefter kommer vi påbörja arbetet med att fördela er funktionärer på de olika funktionärssysslorna och passen. I början av oktober kommer vi meddela dig vad du blivit tilldelade för uppgift. Du kommer då också bli kallad till funktionärsmöten och utbildningar samt få funktionärskläder.

Toppen! Är det något mer jag behöver veta?

Att delta på Vänsterdagarna kräver anmälan och kostar 2000 kronor. Men som funktionär har du naturligtvis rätt att gratis delta i föreläsningar i mån av plats under helgen, de tider du inte är bokad som funktionär. För dig som ställer upp på flera pass eller extra långa pass kommer det finnas möjlighet att få andra premier så som exempelvis gratis inträde på festen eller liknande.

Oj då! Det låter ju kanon! Men förresten, om jag kommer på fler frågor senare hur gör jag då?

Du kan alltid höra av dig med frågor till expeditionen på e-post [email protected] eller ringa 031-85 67 60. Det går också bra att ställa frågor i funktionärsgruppen på Facebook.

Under sommaren kan svar dröja lite på grund av semestrar, men vi ska göra vårt bästa för att svara dig så fort vi kan.

Till sist

Vi ser fram emot att ta emot din anmälan som funktionär till Vänsterdagarna 2019. Tillsammans ska vi göra detta till ett superarrangemang!