Valhubb Vänsterpartiet Göteborg

Valhubb – vad är det?

Är du aktiv och har tid över? Är du ny medlem som vill göra något men är osäker på hur? Har du varit aktiv tidigare och tänker att du behöver få kontakt igen? Då är valhubben något för dig! Här kan du få stöd, något att göra som passar dig och ett enkelt sätt att bidra till valarbetet i distriktet.

Valhubben är ett initiativ från partiet centralt, men stämmer väl överens med den strategiska plan som distriktet tagit fram inför valet. Valhubben kommer att vara bemannad av ledamöter från distriktsstyrelsen. Hit kommer alla medlemmar kunna komma för att hitta hur de på bästa sätt kan bidra i valrörelsen. Vi kommer att erbjuda möjlighet att gå valskolan eller andra utbildningar, hänvisa till pågående och planerade aktiviteter ute i partiföreningarna, delta i ringstugan eller den digitala valstugan. En viktig uppgift är att fånga upp aktivister och hitta aktiviteter som passar dem och som de har möjlighet att utföra.

Om du har tid över men inte hittar någon aktivitet i partiföreningen är det till Valhubben som du ska komma. Där kommer det alltid att finnas aktiviteter där du kan bidra. Om du känner att du behöver stöd och kunskap innan du vill gå ut och valarbeta så kommer vi att kunna ge dig den grund du behöver för att våga vara aktivist.

• Valhubben kommer att vara bemannad på bestämda    öppettider perioden 13 augusti till 10 september.
  • Valhubben invigs lördag den 13 augusti klockan 11:15 med en central livesändning.

Invigning av våra valhubb i Göteborg!

Fredagen den 12/8 kl 17:30 inviger vi vår valhubb här i Gäteborg. Vi kommer bjuda på bubbel, snittar och tacobuffé. Politiska företrädare kommer tala och vi kommer köra quiz och fiskdamm under kvällen! Varmt välkomna!

Plats: Andra Långgatan 20.

Tid: 17:30-sent.

Länk till eventet på Facebook.