nytt stort badhus göteborg

Klart: ny arena, nytt badhus och flera nya bostäder

Vänsterpartiet är glada över att vi äntligen är i hamn med en ny arena som kommunen ska driva, ett nytt enormt badhus och flera nya bostäder. Det här kommer bli ett lyft för Göteborg!

Nytt stort badhus till Göteborg!

Vi är särskilt glada över att vi ska bygga ett stort badhus, ett stadsbad. Det kommer innehålla EXTRA ALLT!

Det har länge funnits behov av nya bad- och simhallar i Göteborg. Exempelvis har föreningslivet stora behov som vi inte tillgodoser idag. Nu kommer vi göra det.
Extra allt betyder bland annat två 50 meters bassänger, ett familjebad, en relaxavdelning, flera varmbassänger som också har höj- och sänkbara bottnar, en läktare med plats för 2000 personer, restaurang, café och en lekavdelning.

Ett badhus för alla göteborgare

Att det kommer bli höj- och sänkbara bottnar är viktigare än det låter. Dessa bassänger kommer kunna anpassas till olika aktiviteter såsom simskola, babysim, vattengymnastik osv.  Det gör också att bassängerna kan tillgänglighetsanpassas på ett bra sätt. Det här ska bli ett stadsbad för alla göteborgare.

Nya bostäder – minst 50 % hyresrätter

Vänsterpartiet är också glada över att det ska byggas fler bostäder, det är en prioriterad fråga för oss. Att det byggs fler bostäder kommer göra hela området mer levande. Det är särskilt glädjande att minst 50 procent ska vara hyresrätter, det behövs fler hyresrätter i Göteborg.