• Möte om Vänster...

Möte om Vänsterpartiets framtida fackliga arbete

De senaste åren har partiet satsat mycket på att förstärka det fackliga arbetet inom partiet. Nu kommer ytterligare ett steg i det arbetet.
Under våren och sommaren fram till september går två dokument med koppling till det fackliga arbetet ut på remiss i hela landet för att under hösten antas av partistyrelsen. Det ena är en ”Facklig-politisk plattform” som är en analys och sammanställning om det fackligt-politiska läget på flertalet områden. Det andra är ett dokument med titeln ”Vänsterpartisters arbete i fackföreningarna” som mer sammanfattar erfarenheter och problem man som klassmedveten vänsterpartist kan stöta på i det fackliga arbetet.
Distriktets fackliga utskott bjuder nu in alla medlemmar i distriktet till ett gemensamt möte för att diskutera förslagen och försöka vaska fram en gemensam remiss på dokumenten.
I mötet deltar partiets fackliga sekreterare Gunnar Westin, ansvarig för framtagandet av dokumenten ihop med den nationella fackliga nätverksledningen. Mötet är öppet för alla partimedlemmar oavsett facklig tillhörighet.
Tid: Lördag 29 maj kl. 13–16
Plats: Zoom
Länk till Zoommötet: Klicka här för att komma till mötet.
Anmäl gärna ditt deltagande genom att mejla: [email protected].