Arrangemang
Stoppa hyreshöjningarna!

Var med och stoppa hyreshöjningar!

Hyresgästföreningen har sagt att de inte vill se några hyreshöjningar nästa år. Nu ser vi till att ge stöd åt deras krav. Vi har lagt ett förslag om att allmännyttan, våra kommunala bostadsbolag, inte ska höja hyran för 2021 på grund av coronapandemin. Nu behöver vi hjälpas åt att skapa opinion!

Delta i vår digitala kampanj

Tillsammans kan vi sätta press på övriga partier för att stoppa hyreshöjningarna för nästa år. Det här kan du göra:
Lägg upp en selfie i sociala medier: Skriv ”Stoppa hyreshöjningarna!” på ett papper och lägg upp en selfie på Facebook eller Instagram där du håller upp lappen. Tagga in Vänsterpartiet Göteborg så delar vi din bild vidare i våra kanaler. OBS! Om ditt Instagramkonto är inställt på ”privat” när du postar bilden kan vi inte dela den vidare.
Bjud in dina vänner: Vi har skapat ett evenemang på Facebook för att sprida den digitala kampanjen: Stoppa hyreshöjningarna – digital kampanj (<– länk). Hjälp till att sprida kampanjen till så många som möjligt genom att bjuda in dina vänner och dela evenemanget i ditt flöde.
Uppdatera din omslagsbild på Facebook: Vi har lagt upp en bild i Facebookevenemanget som du kan använda som din personliga omslagsbild på Facebook. Då visar du enkelt var du står i frågan. Det är bara att spara ner bilden (<– länk) och ladda upp som din omslagsbild.
Var med i film: Är du en av dem som drabbats ekonomiskt av pandemin? Vill du ge behovet av stoppade hyreshöjningar ett ansikte? Skicka ett sms till vår ombudsman Miriam Ryttge (070-919 99 72) om du är intresserad av att vara med i en kort film. Skriv bara ”jag vill veta mer” i sms:et så återkommer hon till dig och berättar mer