Arrangemang
Armar som håller upp ballonger som bildar ordet HELLO

Hej ny medlem! Kom på utbildning!

Har du nyss blivit medlem? Eller har du varit medlem ett tag men vill nu lära dig mer om partiets politik? Då är vår utbildning – Välkommen till Vänsterpartiet – helt rätt för dig!

Utbildningen anordnas fyra gånger om året och är en kort introduktion till vad det innebär att vara medlem i Vänsterpartiet Göteborg. Under utbildningen kommer du att få träffa andra nya medlemmar, lära dig mer om Vänsterpartiets politik och om hur du kan bli aktiv.  Fokus ligger på  hur du kan engagera dig i din lokala partiförening.

Varje utbildningsdag avslutas med en gemensam middag tillsammans med representanter från partiföreningarnas styrelser. På så sätt får du möjlighet att redan här träffa och knyta kontakter med den partiförening du kommer vara aktiv i.

Inga förkunskaper krävs för att delta. Mötet är öppet även för intresserade, så ta gärna med en vän!

Välkommen till Vänsterpartiet

13.00 Vad är Vänsterpartiet?
Vad vill Vänsterpartiet och hur fungerar det? Vi går igenom partiets politik och organisation.

14.30 Fika

14.50 Presentation av partiföreningarna
Närvarande partiföreningsrepresentanter går kort igenom vad som händer i de olika föreningarna framöver.

15.00 Medlem i Vänsterpartiet
Vad innebär det att vara medlem? Hur kan man bli aktiv, vilka möjligheter och rättigheter har man?

16.00 Välkomstmiddag
Vi avslutar dagen med middag! Representanter från lokala partiföreningar kommer vara med, så det är en bra chans att ställa frågor kring saker man funderar på under mer avslappnade former.

Anmäl dig!
Anmäl dig genom att skicka e-post till [email protected] eller ring distriktsexpeditionen på telefonnummer 031-85 67 60. Meddela även om du vill delta i middagen.

Varmt välkommen!