Äntligen har vi fått igenom en bostadsförmedling!

Marie Lindén

På kommunfulläktige i kväll (2012-10-11) beslutade fullmäktige att vi ska införa en bostadsförmedling i Göteborg.

Vi är många partikamrater som under årens lopp drivit frågan att få en bostadsförmedling som förmedlar lägenheter efter kötid. Redan 2003 skrev vi i vår budget att vi vill få till stånd en kommunal bostadsförmedling. Nu har vi äntligen fått igenom en bostadsförmedling utifrån vårt yrkande i kommunstyrelsen 2001-11-08 tillsammans med (S) och (Mp).

Marie Lindén i fullmäktigedebatten.
–          ”Det är en stor seger att vi fått igenom vårt förslag om en kommunal bostadsförmedling. Inte bara för oss utan för alla desperata bostadssökande som tröstlöst har sökt en bostad i ett anonymt system. Där man inte har haft en chans att se sin plats. Jag är jätteglad att vi har fått igenom en bostadsförmedling som är transparant och öppet system för förmedling av bostäder.”

–          ”Trots dagens glädjande beslut kvarstår huvudfrågan om bristen på bostäder. Vi måste därför än hårade prioritera bostadsbyggandet i Göteborg”