Rättvisa kommer från vänster

Kommunpolitik

”Vänsterpartiet står upp för alla människors rätt till ett bra liv. När andra säger att vi inte har råd med fler lärare i skolan, mindre förskolegrupper, mer personal inom äldreomsorgen eller fler på fritidsgårdar, säger vi: i Vänsterpartiets Göteborg ska vi ha råd med människor. I vårt kommunalpolitiska program sätter vi människorna före vinstintresset.”

Läs hela det kommunalpolitiska programmet här: Kommunalpolitiska programmet 2015–2018
Läs det kommunalpolitiska programmet för nästa mandatperiod här: Kommunalpolitiska programmet 2019–2022. Där kan du läsa vad vi vill förändra i kommunen under de fyra kommande åren.

Nationell politik

Här kan du läsa Vänsterpartiets nationella partiprogram, ta del av politiken inläst i daisyformat och se valfoldern på teckenspråk. Du kan också läsa om Vänsterpartiets politik på lätt svenska och tolv andra språk.

Skolarbete

Söker du information om Vänsterpartiet till ett skolarbete? På vansterpartiet.se hittar du det mesta du kan behöva.
Våra riksdagsledamöter samt motioner och andra initiativ i riksdagen. Om du inte hittar det du behöver i någon av länkarna ovan, är du också välkommen att kontakta oss med dina frågor. Om du undrar över något som rör vår politik på riksövergripande nivå, kan du ställa din fråga här. Om du undrar över något som rör vår politik i Göteborg, så finns vi här.Lycka till med ditt arbete!