Distriktsårskonferens 2020

Vänsterpartiet Göteborgs distriktsårskonferens 2020

Uppdatering 200525: Distriktsårskonferensen är inställd

Distriktsårskonferensen som skulle varit den 14–15 mars kunde inte genomföras på grund av Coronapandemin. I mars beslutade distriktsstyrelsens därför att skjuta upp konferensens till juni, alternativt kalla till en ny konferens efter sommaren.

Nu i maj har distriktsstyrelsen tagit nya beslut utifrån  rådande läge. Styrelsens beslut är:

• att ställa in distriktsårskonferensen som sköts upp till juni,
  • att lyfta frågan om att kalla till en ny distriktsårskonferens på distriktsstyrelsens möte i juli.

Uppdatering 200327: Distriktsårskonferensen skjuts fram

Eftersom distriktsårskonferensen som skulle varit den 14–15 mars inte kunde genomföras och blev uppskjuten har distriktsstyrelsen nu fattat nya beslut om en ny plan för distriktsårskonferensen 2020.

Distriktsstyrelsen tog på sitt möte under torsdagskvällen beslut om att försöka genomföra distriktsårskonferensen helgen den 13–14 juni. Beslutet innebär att genomföra den konferens som blev inställd, det vill säga kalla samma ombud och ersättare som redan är valda i partiföreningarna och att behandla de handlingar som redan gått ut med kallelse.

Distriktsstyrelsen är medvetna om att läget förändras hela tiden. Samtidigt behöver vi lägga en plan att arbeta utifrån. I maj kommer distriktsstyrelsen göra en ny bedömning och ta ställning till om det går att hålla en konferens i juni eller ej. Om bedömningen utifrån läget då är att distriktsårskonferensen inte kommer att kunna genomföras i juni, kommer distriktet att kalla till en helt ny konferens efter sommaren.

Har du några funderingar eller frågor kontakta gärna expeditionen.

E-post [email protected]