Motioner till distriktsårskonferens 2019

Här skickar du in dina motioner till distriktsårskonferensen 2019. Nytt inför denna distriktsårskonferens är att vi kan skicka in motioner genom att fylla i ett formulär direkt på webben.

En motion är ett förslag som man lämnar in skriftligt inför större möten som till exempel en kongress eller konferens. Motionen kan handla om att ändra, ta bort eller lägga till något på de textförslag som konferensen behandlar, det går också att skriva allmänna motioner som inte handlar om någon särskild text.

Exempel på hur motioner ska vara skrivna

Nytt för i år är att vi kan skicka in motioner genom att använda det här formuläret. Skriv din motion i formuläret nedan under rubriken ”Motion till distriktsårskonferensen 2019”. Motioner ska vara inskickade senast den 1 februari 2019. Om du inte kan använda formuläret går det bra att mejla din motion till [email protected].

När du skriver din motion behöver följande uppgifter vara med:

• Ditt namn
  • Vilken partiförening du tillhör
  • Din e-postadress
  • Motionens rubrik (Ange vad du vill att motionen ska kallas. Det ska framgå vad motionen handlar om.)
  • Motionens brödtext (här motiverar och argumenterar du för ditt förslag)
  • Motionens yrkanden (här anger du konkret vad du föreslår genom en eller flera att-satser)

Om formuläret nedan ser konstigt ut i din webbläsare kan du öppna det i en ny flik via följande länk: Motionsformulär DÅK 2019

OBS – Om du använder formuläret ska du bara skicka in en motion i taget!

Dela den här sidan: