• Kommunikatör fö...

Kommunikatör för vikariat

Vänsterpartiet Göteborg söker kommunikatör för vikariat

Tidsbegränsad anställning fr.o.m. 2021-05 t.o.m. 2022-09-30 (önskad start i maj, exakt startdatum enl. överenskommelse).

Vänsterpartiet Göteborg är ett av Vänsterpartiets största partidistrikt. Över 2600 medlemmar är organiserade i tio partiföreningar. Vänsterpartiet Göteborgs verksamhet drivs framförallt av ideella krafter och styrs av gemensamt fattade beslut.

Partiets verksamhet samordnas från distriktsexpeditionen som bemannas av fyra heltidstjänster inom följande ansvarsområden: kommunikation, partiföreningsstöd, arrangemang och administration. Förutom personalen på distriktsexpeditionen arbetar tre kommunalråd och sex politiska sekreterare för Vänsterpartiet i stadshuset.

Nu söker vi en kommunikatör till distriktsexpeditionen som ska vikariera när vår ombudsman med kommunikationsansvar är föräldraledig.

Arbetsuppgifter

Arbetsuppgifterna som kommunikationsansvarig ombudsman innebär bland annat följande:

• ansvara för våra digitala kanaler, bland annat genom att skapa innehåll, interagera med våra följare och ansvara för annonsering
  • skapa nyhetsbrev till våra medlemmar
  • skapa trycksaker såsom affischer, flygblad och foldrar
  • skapa filmat material till våra digitala kanaler
  • presskontakt och kommunikationsstöd till distriktsordförande
  • ge kommunikationsstöd och utbildningar till partiföreningar och arbetsgrupper
  • samordna av kommunikationsinsatser mellan våra kanslier i stadshuset, regionen och partikansliet i Stockholm
  • tillsammans med övrig personal planera och administrera distriktsstyrelsens och arbetsutskottets möten

Kvalifikationer

Du sympatiserar med och har god kännedom om Vänsterpartiet. Erfarenhet från uppdrag eller engagemang i Vänsterpartiet eller närstående organisationer är meriterande och värderas högt.

Du har utbildning inom kommunikationsområdet eller annan dokumenterad erfarenhet av kommunikationsarbete som arbetsgivaren bedömer likvärdig.

Du har erfarenhet av och kan arbeta i Adobe-program som Photoshop, InDesign och Premiere Pro. Det är mycket meriterande om du har erfarenhet av att producera rörligt material för digitala kanaler.

Du har förmåga att arbeta självständigt och kan identifiera och ta initiativ till lösningar på problem eller utmaningar som uppstår. Samtidigt är du bra på att samarbeta och förstår vikten av att förankra olika beslut i en medlemsstyrd organisation.

Upplysningar

Personalen på distriktsexpeditionen arbetsleds av distriktsstyrelsens arbetsutskott.

Tidsbegränsad anställning fr.o.m. 2021-05 t.o.m. 2022-09-30 (önskad start i maj, exakt startdatum enligt överenskommelse).

Omfattning: 100% (37,5 tim/vecka).

Oreglerad arbetstid, arbete kvällar och helger förekommer.

Lön: Enligt handels kollektivavtal för politisk sekreterare.

Ansökan

Mejla din ansökan senast den 31 januari märkt med “Kommunikatör”. Skicka gärna med arbetsprover, t.ex. rörligt material eller trycksaker.

Skicka din ansökan till e-post: [email protected]

Vill du veta mer?

Sara Carlsson Hägglund (arbetsgivare – ledamot i arbetsutskottet)
E-post: [email protected]