Super Saturday

I samband med den första kampanjdagen i kampanjen 23/9 genomför vi en Super Saturday. Tanken är då att vi kampanjar i våra stadsdelar under dagen och avslutar med en riktigt bra paneldiskussion kring kampanjens tema med namnkunniga personer på en central plats i stan. Inför detta är det bra om vi alla peppar lite extra så att så många medlemmar som möjligt är med såväl på dagen som på panelsamtalet.

Vänsterpartiet Göteborg är ute och talar feminism. Runt om i alla stadsdelar lyfter vi vår kampanj #Vigördet! Feminism från ord till handling.
Dessutom ordnar vi en grym Feministisk talkshow med inga mindre än Kajsa Ekis Ekman, Sara Bessa och Rosanna Dinamarca, samtalet Modereras av Flammans chefredaktör Anna Herdy. Mer info kan du hitta här

Under dagen kommer Vänsterpartiet finnas på plats ute på en mängd platser runt om i stan. Vill du hänga på kolla nedan för info om var just din partiförening är någonstans. (Vi fyller på med mer info efter hand)

VÄNSTERPARTIET BACKA: träffas klockan 13:30 på Backa kyrkogata för att dela flygblad. Efter flygbladsutdelningen åker vi gemensamt in till Järntorget och går på den feministiska talkshowen på restaurang Trappan!Vänsterpartiet i Backa

VÄNSTERPARTIET LUNDBY: träffas 12:30 på Café Vi, därefter blir det flygbladsutdelning på Hjalmar Brantingsplatsen. Efter utdelningen åker vi gemensamt in till Järntorget och går på det feministiska panelsamtalet.
Vänsterpartiet Lundby

VÄNSTERPARTIET KORTEDALA, GAMLESTAN, BERGSJÖN
Träffas klockan 12:00 vid Spårvagnshållplatsen Kviberg. Vi delar ut flygblad på Kvibergs marknad.
Vänsterpartiet Kortedala-Gamlestaden-Bergsjön

VÄNSTERPARTIET FRÖLUNDA Kommer träffas klockan 12:00 vid Spårvagnshållplatsen Frölunda torg. Därifrån går vi tillsammans upp till torget och delar ut flygblad. – Häng med du också!
Vänsterpartiet Frölunda

VÄNSTERPARTIET MAJORNA Vi möts på Mariaplan klockan 13.00 för att dela ut flygblad i brevlådor (alltså kör vi trappspringning) för att sedan åka tillsammans till den feministiska talkshowen.
Vänsterpartiet Majorna

VÄNSTERPARTIET CENTRUM: Vi möts klockan 12 på Korsvägen för flygbladsutdelning. Från klockan 13:00 så går vi en sväng och sätter upp affischer.
Vänsterpartiet Centrum Göteborg