• Jobba hos oss

Jobba hos oss

Just nu söker vi flera politiska sekreterare för mandatperioden 2019–2022. Läs mer om tjänsterna och hur du ansöker här nedanför.

Stadssekreterare till Vänsterpartiet i Göteborgs Stad

Vänsterpartiet utlyser tjänster som politiska sekreterare i stadshuset.

Som stadssekreterare ingår du i kommunstyrelsegruppen i Göteborgs Stad, och arbetar med politik, organisation och administration. Du kommer att fungera som en resurs för Vänsterpartiet Göteborg, särskilt distriktets kommunfullmäktigegrupp samt förtroendevalda i nämnder och styrelser, och arbeta tillsammans med Vänsterpartiets kommunalråd.

Tjänsterna är mandattidsbundna vilket innebär att tillträdesdatum är 2019-01-01, och löper längst till och med 2022-12-31 med rätt till tjänstledighet från ordinarie arbete enligt kommunallagen.

De huvudsakliga arbetsuppgifterna som stadssekreterare är:

• planera och administrera möten med kommunfullmäktigegrupp, parlamentariker i nämnder och styrelser, intresseorganisationer m.m.
  • företräda Vänsterpartiet i olika arbetsgrupper
  • organisera och genomföra studiebesök i Göteborgs Stads verksamheter
  • arbeta med media, kommunikation och opinionsbildning
  • ha kontakt med invånare, partimedlemmar och tjänstemän i Göteborg Stad
  • samverka med partidistriktet, dess ledning och organisation
  • utgöra en resurs för partidistriktets parlamentariker
  • bistå kommunalråd med information och beslutsunderlag inför kommunstyrelsesammanträden

Kvalifikationer:

Vi söker dig som är väl insatt i Vänsterpartiets politik och organisation, har en god analytisk förmåga samt formulerar dig väl i tal och skrift. Arbetet sker periodvis under tidspress och du behöver snabbt kunna sätta dig in i nya frågor.

Du bör vara bra på att strukturera och planera ditt arbete självständigt och i grupp. Arbetet kräver att du har lätt för ta ut det viktigaste ur en stor mängd information. Arbetet är stimulerande, omväxlande och ställer höga krav på självständighet, problemlösningsförmåga samt förmåga att slutföra och följa upp ditt arbete.

Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper. Vi värdesätter god initiativförmåga och förmåga att skapa kontakt med andra människor. Erfarenhet av politiskt arbete i Vänsterpartiets organisation, och/eller i andra politiska, fackliga, ideella organisationer är meriterande.

• Du har ett stort intresse för politik och ha god kännedom om Vänsterpartiets politik. En förutsättning för arbetet är att du delar Vänsterpartiets värderingar.
  • Du har kunskaper inom t.ex. samhällsvetenskap, statsvetenskap, sociologi, förvaltning, juridik.

Vänsterpartiet arbetar aktivt för mångfald och vi ser gärna sökande med annan etnisk bakgrund än svensk. Vi ser även gärna kvinnliga sökande eftersom vi strävar efter jämn könsfördelning.

Tjänsten tillsätts enligt lagen om politiska sekreterare vilket ger dig laglig rätt till tjänstledighet från din nuvarande tjänst. Lön enligt Göteborgs Stads avtal om individuell lönesättning. Arbetstiden är oreglerad och viss arbetstid kan vara förlagd på kvällar och helger.

Sista dag att ansöka är: 1 november 2018
Tillträdesdatum: 1 januari 2019 eller enligt överenskommelse
Anställningsform: Visstidsanställning. Heltidstjänst.
Mer information lämnas av: Daniel Bernmar, Tele: 0736 54 71 65

Ansökan kan skickas till: [email protected] eller

Daniel Bernmar, Kommunstyrelsen, 404 82 Göteborg.

Dela den här sidan: