• Jobba hos oss

Jobba hos oss

Just nu söker vi en ombudsman till distriktsexpeditionen för 2019. Läs mer om tjänsten och hur du ansöker här nedanför.

Ombudsman till Vänsterpartiet Göteborgs distriktsexpedition

Tidsbegränsad anställning fr.o.m. 2019-01-01 t.o.m. 2019-12-31 (startdatum enl. överenskommelse).

Vänsterpartiet Göteborg är ett av Vänsterpartiets största distrikt. Över 2600 medlemmar är organiserade i tio partiföreningar. Partiets verksamhet samordnas från distriktsexpeditionen som bemannas av tre heltidstjänster. Under 2019 kommer expeditionen stärkas med ytterligare en tjänst då distriktet kommer arbeta med flera större projekt utöver den ordinarie verksamheten, bland annat Europaparlaments-valrörelsen och Vänsterdagarna.

Arbetsuppgifter

Vänsterpartiet Göteborgs verksamhet styrs av en verksamhetsplan som medlemmarna beslutar om i början av nästa år. Redan nu har distriktet tagit på sig uppdraget att arrangera Vänsterdagarna 2019, en stor konferens där drygt 1000 Vänsterpartister från hela Sverige deltar. Vi kommer även organisera våra medlemmar för att driva en valrörelse inför valet till Europaparlamentet.

Distriktsexpeditionens personal arbetar idag inom tre huvudsakliga områden: organisation, kommunikation och administration. För att klara av det kommande årets uppgifter ser vi att vi främst behöver förstärkning inom områdena organisation och kommunikation. Hur arbetsuppgifter kommer fördelas beror på vilka områden du har kompetens inom och hur du kompletterar den ordinarie personalen. Exempel på arbetsuppgifter som kan bli aktuella:

• stötta och utbilda partiföreningsstyrelser och andra grupper av medlemmar
  • planera och genomföra utåtriktade och interna evenemang, utbildningar och manifestationer
  • planera och administrera distriktsstyrelsens och arbetsutskottets möten
  • göra riktade utskick till medlemmar, styrelser och parlamentariker
  • samordna av kommunikationsinsatser mellan våra kanslier i stadshuset, regionen och partikansliet i Stockholm
  • skapa innehåll till distriktets digitala kanaler eller producera trycksaker

Vilka arbetsuppgifter du kommer arbeta med beror på hur din kompetens går att pussla ihop med den ordinarie personalens kompetens och önskan för det kommande årets uppgifter. Ange i din ansökan vilket/vilka områden du tror att du kan arbeta inom.

Kvalifikationer

Du sympatiserar med och har god kännedom om Vänsterpartiets politik och organisation. Erfarenhet från styrelsearbete eller motsvarande i Vänsterpartiet eller närstående föreningar är meriterande och värderas högt..

Kunskaper eller erfarenheter inom något/några av följande områden är av särskilt intresse: projektledning, evenemang, grafisk produktion, digitala medier.

Du har förmåga att arbeta självständigt och kan identifiera och ta initiativ till lösningar på problem eller utmaningar som uppstår. Samtidigt är du bra på att samarbeta och utveckla dina arbetsuppgifter tillsammans med andra.

Körkort B är meriterande.

Upplysningar

Personalen på distriktsexpeditionen arbetsleds av distriktsstyrelsens arbetsutskott.

Tidsbegränsad anställning fr.o.m. 2019-01-01 t.o.m. 2019-12-31 (eller startdatum enligt överenskommelse).

Omfattning: 100% (37,5 tim/vecka).

Oreglerad arbetstid, arbete kvällar och helger förekommer.

Lön: Enligt handels kollektivavtal för politisk sekreterare.

Mejla din ansökan senast den 18 november till e-post: [email protected]

Vill du veta mer?

Kontakta John Edström (ledamot i distriktsstyrelsens arbetsutskott)

E-post: [email protected]