Ett år till valet – en unik möjlighet att påverka

Med exakt ett år till valet har du en unik möjlighet att påverka vilka frågor som Vänsterpartiet ska driva i Göteborg. Inför valet 2018 inleder Vänsterpartiet Göteborg en ny satsning som möjliggör för dig att påverka valrörelsen 2018 och lämna konkreta förslag om vilka frågor som Vänsterpartiet kommer att driva i kommunpolitiken fram till 2022. Du kan skicka in dina förslag i vår digitala förslagslåda eller på workshopen 9 september.

Workshop – Ett år till valet, en unik möjlighet att påverka

Lördag 9 september kl. 11:00
Vänsterpartiets expedition Andra Långgatan 20

Under workshopen kommer vi samlas för att diskutera hur vi tar oss till en valvinst, ett ännu starkare Vänsterpartiet Göteborg. Du kommer kunna lämna konkreta förslag på vad Vänsterpartiet ska driva i valrörelsen och kommunpolitiken fram till 2022.

Passa på och ta den unika möjlighet att påverka politiken i Göteborg. Varmt välkommen!

Facebook-event för workshopen hittar du här.

Kvinnoseparatistiskt möte – Ett år till valet, en unik möjlighet att påverka

Torsdag 14 september kl. 17:30
Vänsterpartiets expedition Andra Långgatan 20

Med ett år till valet har du en unik möjlighet att påverka vilka frågor som Vänsterpartiet ska driva i Göteborg. Alla medlemmar i Vänsterpartiet Göteborg som identifierar sig som kvinnor är välkomna.

Facebook-event för mötet hittar du här.

Digital förslagslåda – Påverka vår politik!

Lämna förslag på vad Vänsterpartiet ska driva i Göteborg via vår digitala förslagslåda. Förslagslådan öppnar 28 augusti och stänger 15 september.

I vår digitala förslagslåda kommer du kunna skicka in förslag på vad Vänsterpartiet Göteborg ska driva i valrörelsen och i kommunpolitiken 2018-2022. Varmt välkommen att skicka in dina förslag!

Klicka dig vidare till vår digitala förslagslåda här.

Viktiga datum för dig som vill påverka Vänsterpartiet Göteborgs kommunpolitiska program

28 augusti: vår digitala förslagslåda öppnar. Här kan du lämna dina förslag fram till den 15 september.
9 september: Workshop om kommunpolitik. Här kan du lämna dina förslag.
14 september: Kvinnoseparatistiskt möte.

Förslagen kommer att behandlas av distriktsstyrelsen och parlamentariker under hösten.

18 december: Vänsterpartiet Göteborg färdiga kommunpolitiska program kommer skickas ut till dig som medlem.