Zetkin

Zetkin är ett organisationsverktyg som gör att du som aktivist får alla aktiviteter ständigt uppdaterade och lätt översiktliga. Vi som arrangerar aktioner får ett mer pålitligt verktyg som visar vilka som vill vara med var. Zetkin är oberoende från Facebook och andra sociala medier och är enbart till för organisering! En annan stor fördel är att du tydligt visar att du vill vara aktiv medlem.

Systemet är namngivet efter den tyska marxisten och feministen Clara Zetkin som bland annat organiserade den första internationella kvinnodagen.

Så här gör du

Klicka på länken som passar just din partiförening. Om du till exempel bor på Norra Hisingen ska du klicka på Backa partiförening: www.zetk.in/o/vansterpartiet-backa. Då kommer du hit:

Registrera dig: Fyll i uppgifterna och gå sedan in i din e-post och bekräfta.

Anslut dig även till distriktet: Klicka på och gå in på sidan zetk.in/o/vansterpartiet-goteborg men den här gången väljer du ”Logga in för att ansluta” istället för att registrera.  (Tips! På samma sätt kan du ansluta dig till andra föreningar i distriktet.)

Kom igång: Om du inte redan är inne så gå till www.zetk.in och logga in. Då ska du komma till en startsida:

På den sidan så kommer du se ett antal event placerade i datumordning. Läs och tryck anmäl på dem du tycker verkar intressanta.

Vill du se vilka aktiviteter du behövs mest på? Under kalendern till vänster på bilden finns det en blå knapp som heter ”Visa mig var jag behövs”. Då kommer du bara se de aktiviteter där minimiantalet inte är uppnått.

Påminnelse: Skriv såklart upp i din kalender vad du just tackat ja till, men du kommer också få en påminnelse på din mejl när aktiviteten närmar sig. Där får du också kontaktuppgifter till den som är ansvarig för aktiviteten. På så sätt vet du vem du ska säga till om du har förhinder. Det är mycket viktigt att du gör det. Du kan vara nödvändig för att vi ska genomföra aktiviteten.

Har du frågor eller funderingar så är det bara att kontakta oss på expeditionen på [email protected]

Länkar för att ansluta till just din förening

Göteborg (distriktet), www.zetk.in/o/vansterpartiet-goteborg
Angered, www.zetk.in/o/vansterpartiet-angered