Välkommen till Vänsterpartiet

Har du nyss blivit medlem? Eller har du varit medlem ett tag men vill nu lära dig mer om partiets politik? Då är vår utbildning – Välkommen till Vänsterpartiet – helt rätt för dig!

Utbildningen anordnas fyra gånger om året och är en kort introduktion till vad det innebär att vara medlem i Vänsterpartiet Göteborg. Under utbildningen kommer du att få träffa andra nya medlemmar, lära dig mer om Vänsterpartiets politik och om hur du kan bli aktiv.  Fokus ligger på  hur du kan engagera dig i din lokala partiförening.

Varje utbildningsdag avslutas med en gemensam middag tillsammans med representanter från partiföreningarnas styrelser. På så sätt får du möjlighet att redan här träffa och knyta kontakter med den partiförening du kommer vara aktiv i.

Inga förkunskaper krävs för att delta. Mötet är öppet även för intresserade, så ta gärna med en vän!

Nästa tillfälle: 29 augusti kl. 14–16

På grund av det rådande läget med coronapandemin har Välkommen till Vänsterpartiet  ändrat form. Den här gången kommer introduktionsträffen att hållas digitalt via Zoom.

Program för dagen

13.45 Går det att börja logga in till mötet

14.00–14.05 Hej och välkomna

14.05–15.00 Vad är Vänsterpartiet?
Vad vill Vänsterpartiet och hur fungerar det? Vi går igenom partiets politik och organisation. Föreläsare är Tony Haddou, riksdagsledamot.

15.00–15.10 Paus

15.10–15.20 Presentation av partiföreningarna
Närvarande partiföreningsrepresentanter går kort igenom vad som händer i de olika föreningarna framöver.

15.20–16.00 Medlem i Vänsterpartiet
Vad innebär det att vara medlem? Hur kan man bli aktiv, vilka möjligheter och rättigheter har man? Föreläsare är Sara Carlsson Hägglund, ledamot i distriktsstyrelsen

Anmäl dig!
Anmäl dig genom att fylla i anmälningsformuläret (länk till formuläret). När du har fyllt i och skickat formuläret så är du anmäld. Ungefär en vecka innan träffen kommer du att få ett mejl med information och instruktioner om hur du deltar i Zoom-mötet.

Varmt välkommen!