Välkommen till Vänsterpartiet

Har du nyss blivit medlem? Eller har du varit medlem ett tag men vill nu lära dig mer om partiets politik? Då är vår utbildning – Välkommen till Vänsterpartiet – helt rätt för dig!

Utbildningen anordnas fyra gånger om året och är en kort introduktion till vad det innebär att vara medlem i Vänsterpartiet Göteborg. Under utbildningen kommer du att få träffa andra nya medlemmar, lära dig mer om Vänsterpartiets politik och om hur du kan bli aktiv.  Fokus ligger på  hur du kan engagera dig i din lokala partiförening.

Inga förkunskaper krävs för att delta. Mötet är öppet även för intresserade, så ta gärna med en vän!

Nästa tillfälle är torsdag 20 maj klockan 18–20.

På grund av det rådande läget med coronapandemin har Välkommen till Vänsterpartiet  ändrat form. Introduktionsträffen kommer att hållas digitalt via Zoom.

Anmäl dig till nästa tillfälle av Välkommen till Vänsterpartiet genom att fylla i anmälningsformuläret.

Sista dag för anmälan är 16 maj.

Hej och välkomna

Vad är Vänsterpartiet?
Vad vill Vänsterpartiet och hur fungerar det? Vi går igenom partiets politik och organisation.

Paus

Medlem i Vänsterpartiet
Vad innebär det att vara medlem? Hur kan man bli aktiv, vilka möjligheter och rättigheter har man?

Träffa din partiförening
Din partiföreningsrepresentant berättar om partiföreningens verksamhet och om vad som är på gång framöver. Det finns möjlighet att ställa frågor och diskutera.