Bli aktiv i Vänsterpartiet

Du behövs

I Göteborg driver vi en stark och målmedveten kamp både i och utanför parlamenten, och i den kampen behövs du. Vill du vara aktiv i Vänsterpartiet finns det flera sätt som du kan engagera dig på!

Bli aktiv i din partiföreningAngered
Vänsterpartiet Göteborg är uppdelat i tio partiföreningar, en för varje stadsdel. Det är i partiföreningarna vi organiserar oss och bygger stöd för vår politik. Våra partiföreningar träffas ofta i lokaler belägna i stadsdelen. Kom gärna på något av våra arrangemang, så får du mer information och ett varmt välkomnande!

Här finns mer information om våra olika partiföreningar och kontaktpersoner.

Fika med en vänsterpartist
Du som vill träffas en medlem för att prata om hur du kan bli aktiv, kan boka in en enskild fika med någon erfaren medlem, från en styrelse, arbetsgrupper eller en ombudsman. Vi sätter oss ner och pratar om hur du vill engagera dig. Hör av dig till [email protected]iet.se så bokar vi in en fika.

Kom på introduktionsdag för nya medlemmar
Vi genomför regelbundet en utbildningsdag som riktar sig särskilt till dig som ny medlem, Välkommen till Vänsterpartiet. Under utbildningen får du träffa andra nya medlemmar och representanter från de lokala partiföreningarna, lära dig mer om Vänsterpartiets politik och organisation, och om hur du kan bli aktiv i partiet.
Håll utkik på Facebook för nästa Välkommen till Vänsterpartiet.

Följ oss på sociala medier
Vi använder sociala medier för att informera om aktuella händelser i politiken och i vår organisation. Följ oss gärna!
Du hittar oss på Facebook, Twitter och Instagram.

Kontakta oss!
Har du några frågor eller funderingar? Tveka inte att höra av dig till expeditionen på Andra Långgatan 20!
Du når oss på [email protected] eller 031-85 67 60