Nominera

Här samlar vi information om vilka olika uppdrag som det just nu är aktuellt att nominera till.

Nominera till uppdrag för nästa mandatperiod  redan nu

För att distriktets valberedningen så fort som möjligt efter valet ska kunna komma igång med beredningen av våra olika parlamentariska uppdrag uppmanar vi våra medlemmar att redan nu börja nominera till alla de instanser som vi i Vänsterpartiet Göteborg i dag har representanter i. Ni kan se alla uppdragen här

Tiden går fort och det är många platser som ska tillsättas. Distriktsstyrelsen kommer att utse parlamentarikerna på sitt möte 13 november. För att valberedningen ska hinna med beredningarna sätter vi därför nomineringsstopp som följer:
Nomineringar till kommunalrådsposterna senast 15 september.
Nomineringar till alla övriga kommunala uppdrag senast 1 oktober.

Skicka din egen nominering eller nominering av partikamrat, som sagt sig vara intresserad till [email protected].

Lista över parlamentariska uppdrag att nominera till

Valberedningen vill påminna om att alla platser betraktas som obesatta och ni som för närvarande innehar parlamentarikeruppdrag måste försäkra er om att ni är nominerade (antingen egenominerade eller av partikamrat) i fall ni vill ställa upp till omval.

Dela den här sidan: