Lediga tjänster

Vänsterpartiet Göteborg söker ombudsman för kommunikation

Vikariat fr.o.m. 2018-02-01 t.o.m. 2019-07-01 med goda chanser till förlängning (startdatum enl. överenskommelse).

Vänsterpartiet Göteborg är ett av Vänsterpartiets största partidistrikt. Över 1700 medlemmar är organiserade i tio partiföreningar. Partiets verksamhet samordnas från distriktsexpeditionen som i dagsläget bemannas av tre heltidstjänster. Under valåret 2018 kommer expeditionen stärkas med ytterligare två tjänster. Nu söker vi en vikarierande ombudsman till en av de ordinarie tjänsterna som är inriktad på kommunikation. Det finns goda chanser till förlängning av vikariatet då distriktet står inför nya utmaningar de närmsta åren.

Arbetsuppgifter

Du kommer att ha ansvar för både den interna och externa kommunikationen i distriktet. De huvudsakliga arbetsuppgifterna som rör den interna kommunikationen är riktade utskick till medlemmar, styrelser och parlamentariker samt samordning av kommunikationsinsatser mellan våra kanslier i stadshuset, regionen och particentralen. I den externa delen ansvarar du för distriktets digitala kanaler, produktion av trycksaker och strategiskt påverkansarbete kommunicera med media och allmänheten. I arbetet ingår även att skriva, layouta och sätta tryckt material med den gemensamma administrationen på distriktsexpeditionen.

Tjänsten är en viktig del i distriktets arbete med att sätta den politiska dagordningen, bygga opinion och få genomslag för vår politik. Du kommer att arbeta nära distriktsstyrelsen, främst dess arbetsutskott och övriga ombudsmän. Vi arbetar långsiktigt med kommunikation för att stärka vår organisation och knyta ihop vårt utomparlamentariska arbete med det parlamentariska.

Kvalifikationer

Du sympatiserar med och har god kännedom om Vänsterpartiets politik. Kännedom om Vänsterpartiets organisation genom erfarenhet från styrelsearbete eller motsvarande är meriterande.

Du har förmåga att arbeta självständigt och kan identifiera och ta initiativ till lösningar på problem eller utmaningar som uppstår. Samtidigt är du bra på att samarbeta och utveckla dina arbetsuppgifter tillsammans med andra.

Du har erfarenhet av kommunikationsarbete och god förmåga att kommunicera, både i tal och i skrift. Du är god skribent med erfarenhet av att skriva olika typer av texter, gärna debattartiklar eller annat opinionsbildande material.

Du har erfarenhet av layoutarbete och bildhantering. Du har god datorvana och kan hantera ord-, presentations- och bildbehandlingsprogram samt administrera webbplatser och sociala medier. Det är meriterande om du kan utföra avancerat layoutarbete av trycksaker. B-körkort är meriterande.

Upplysningar

Vikariat fr.o.m. 2018-02-01 t.o.m. 2019-07-01 (eller startdatum enligt överenskommelse).

Omfattning: 100% (37,5 tim/vecka).

Oreglerad arbetstid, arbete kvällar och helger förekommer.

Lön: Enligt handels kollektivavtal för politisk sekreterare.

Mejla din ansökan senast den 30 november till [email protected]

Vill du veta mer?