Lediga tjänster

Bli en viktig del av vår valrörelse!

2 tillfälliga tjänster fr.o.m. 2018-03-01 t.o.m. 2018-12-31 (startdatum enl. överenskommelse samt goda chanser till förlängning till slutet av 2019).

Vänsterpartiet Göteborg söker två nya medarbetare till vad som kommer att vara en fantastisk valrörelse!

Vänsterpartiet Göteborg

Vi är ett av Vänsterpartiets största distrikt, med ca 1800 medlemmar organiserade i 10 lokala partiföreningar. Vi är en viktig politisk kraft både innanför och utanför parlamenten, och vi har höga ambitioner på att fortsätta vara det.

Under valrörelsen kommer vår verksamhet att styras av en valledning som utgör den högsta politiska ledningen i distriktet. Verksamheten samordnas från distriktsexpeditionen som är navet i vårt politiska maskineri.

Vi utökar vår bemanning inför valet. Tre tjänster med ansvar för kommunikation, samordning och administration kommer att bli fem. Vi söker därför två nya personer till någon av följande tre tjänster:

Kommunikationsstrateg

Som organisation vill vi sätta agendan för den politiska diskussionen samt bilda opinion för  och synliggöra vår politik. För oss är det är viktigt med väl genomtänkta strategier för kommunikation och ett skarpt genomförande. Därför söker vi en driven kommunikationsstrateg.

Arbetsuppgifter
Ansvar för distriktets kommunikation i nära samarbete med distriktets ledning, lokala partiföreningar, arbetsgrupper och resten av personalen.

• Ta fram och genomföra kommunikationsstrategier och -kampanjer.
  • Skriva debattartiklar och annat pressmaterial
  • Pressansvar för distriktet
  • Producera material i form av text, bild etc. för distriktets olika  kommunikationskanaler
  • Administrera distriktets olika digitala kanaler
  • Layouta och sätta olika tryckt material

Kvalifikationer

Vi söker dig som har förmågan att strategiskt planera och genomföra kommunikationsinsatser. Du är bra med människor och kan etablera goda kontakter för kommunikation både inom och utanför organisationen. Det är meriterande med erfarenhet av pressansvar.

Du har erfarenhet av kommunikationsarbete i olika typer av kommunikationskanaler, både sociala och traditionella. Du är en god skribent med erfarenhet av att skriva olika typer av texter. Du har erfarenhet av layoutarbete och bildhantering. Du har god datorvana och kan hantera ord-, presentations- och bildbehandlingsprogram samt administrera webbplatser och sociala medier. Det är meriterande om du kan utföra avancerat layoutarbete av trycksaker.

Valsamordnare

Under valrörelsen ökar engagemanget och aktiviteterna i vår organisation. Fler medlemmar  och arrangemang ska samordnas.Vi söker därför en driftig valsamordnare.

Arbetsuppgifter

Ansvar för distriktets valorganisation i nära samarbete med distriktets ledning, lokala partiföreningar, arbetsgrupper och resten av personalen.

• Ta fram strategier för och genomföra kampanjer
  • Planera och genomföra utåtriktade arrangemang av olika karaktär
  • Samordna arbetet mellan distriktets olika valarbetsgrupper
  • Ansvara för logistik, såsom beställning av material och produkter.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har god erfarenhet av att planera och genomföra olika typer av arrangemang. Du har erfarenhet av att arrangera större evenemang tillsammans med andra. Tidigare erfarenhet av arbete ii  valrörelse är meriterande.

Du har god organisatorisk förmåga, är strukturerad och följer kontinuerligt upp arbetet, för att säkerställa att inget tappas bort. Du är pragmatisk och har fokus på operativ verksamhet och genomförande. Du är bra på att samarbeta med andra även under hög arbetsbelastning.

Intern samordnare

Vi är ett stort distrikt som organiserar många medlemmar i ett flertal arbetsgrupper, styrelser och kanslier. Arbetet över alla distriktets instanser ska samordnas. Där söker vi ett välstrukturerad samordnare, med fokus på distriktets interna arbete.

Arbetsuppgifter

Ansvar för distriktets interna organisation i nära samarbete med distriktets ledning, olika kanslier, arbetsgrupper, lokala partiföreningar och resten av personalen.

• Mötesplanering och -administration för distriktets ledning
  • Samordna arbetet med stadshuset, regionkansliet, partikansliet, samt övriga instanser i organisationen
  • Planera och genomföra distriktscentrala arrangemang
  • Samordna arbetet mellan distriktets olika arbetsgrupper
  • Samordna distriktets arbete med medlemsvård, studier och internfeminism.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har god erfarenhet av att planera, administrera och samordna arbete i en större organisation. Du är bra med människor och har förmågan att entusiasmera andra till samarbete och engagemang. Tidigare erfarenhet av att arrangera evenemang är meriterande.

Du har god organisatorisk förmåga och kan med struktur och uppföljning se till att saker inte tappas bort under perioder av stor aktivitet. Du är bra på att strukturera och prioritera arbete, samt omgruppera och ta fram nya lösningar om något oväntat inträffar. Du är bra på att samarbeta med andra även under hög arbetsbelastning.

Generellt för samtliga tjänster

Arbetsuppgifter

Ansvar för att tillsammans med resten av personalen och distriktets ledning planera, genomföra och följa upp distriktets verksamhet.

Kvalifikationer
Du sympatiserar med och har god kännedom om Vänsterpartiets politik. Det är meriterande om du har kännedom om Vänsterpartiet som organisation, tex. genom erfarenhet från styrelsearbete eller motsvarande.

Du har förmåga att arbeta självständigt och kan identifiera och ta initiativ till lösningar på problem eller utmaningar som uppstår. Du är bra på att samarbeta och utveckla dina arbetsuppgifter tillsammans med andra.

B-körkort är meriterande.

Upplysningar

Vikariat fr.o.m. 2018-03-01 t.o.m. 2018-12-31 (eller startdatum enl. överenskommelse).

Omfattning: 100% (37,5 tim/vecka).

Oreglerad arbetstid, arbete kvällar och helger förekommer.

Lön: Enligt handels kollektivavtal för politisk sekreterare.

Mejla din ansökan senast den 21 jan till [email protected]
Glöm inte att markera tydligt vilken tjänst du är intresserad av!

Vill du veta mer?

Kontakta distriktsordförande Adriana Aires, [email protected],

Framtiden

Det finns mer! Distriktet står inför möjligheten att arrangera flera större arrangemang efter valrörelsen. Vilket innebär att en av tjänsterna med högsta sannolikhet kommer att förlängas till slutet av 2019.

Dela den här sidan: