Kongress 2018

Valåret 2018 inleds 9-11 februari då Vänsterpartiet samlas till kongress vid Klarälvens strand. 225 valda ombud från hela landet ska diskutera och besluta om den valplattform som ska vägleda Vänsterpartiet i valrörelsen. Kongressen blir avstampet inför ett val då vi ska flytta fram vänsterns positioner i Sverige.

Från Göteborg kommer 21 ombud att åka till kongressen, på den här sidan samlar vi viktig information både för ombuden men också för alla medlemmar kongressen.

Följ Vänsterpartiet Göteborgs kongresstudio

På Facebook kan du följa Vänsterpartiet Göteborgs kongresstudio. Där kommer vi att lägga ut intervjuer, krönikor och livesändningar.

Klicka här för att komma till Kongresstudion.

Övrig praktisk information om kongressen

Kongressen hålls i konferensanläggningen CCC (Tage Erlandergatan 8 A-F) i Karlstad och startar kl 13.00 på fredag 9 februari och avslutas på söndag 11 februari kl 15.00.

I kongressen deltar 225 ombud valda av medlemmarna, partistyrelsens ledamöter, revisorer, programkommission, valberedning samt partiets ledamöter av riksdagen och Europaparlamentet. Dessutom inbjuds en partiveteran från varje distrikt. Särskilt inbjudna gäster både från Sverige och andra länder kommer också att vara på plats under kongressen.

Till kongressen välkomnar vi även åhörare. Du som vill vara med och lyssna in kongressdebatten och se när besluten tas anmäler dig här:

Annan praktisk information, t ex angående resor, hotellbokning och ombudsanmälan går i dagarna ut i ett särskilt utskick till distrikten.

Förutom de handlingar som nämns ovan finns på kongresshemsidan bl a reservationer från partistyrelsens möte då förslaget till valplattform beslutades. Fler handlingar kommer att läggas på kongresshemsidan vartefter de blir klara, t ex motioner och motionssvar.

Dela den här sidan: