Jobba hos oss

Stadssekreterare till Vänsterpartiet i Göteborgs Stad

Som en av sex stadssekreterare för Vänsterpartiets kommunstyrelsegrupp i Göteborgs Stad arbetar du med politik, organisation och administration.

Du kommer att fungera som en resurs för Vänsterpartiets kommunfullmäktigegrupp, parlamentariker i nämnder och styrelser samt arbeta tillsammans med Vänsterpartiets kommunalråd. Du kommer att företräda Vänsterpartiet i samarbetet inom den politiska ledningen för staden.

De huvudsakliga arbetsuppgifterna som stadssekreterare är:

• Politiskt, administrativt och kommunikativt stödja våra kommunalråd och bevaka och bereda partiets arbete i kommunstyrelsen.
  • Planera och administrera möten med kommunfullmäktigegrupp, parlamentariker i nämnder och styrelser, intresseorganisationer m.m.
  • Företräda Vänsterpartiet i olika arbetsgrupper inom den politiska ledningen.
  • Organisera och genomföra studiebesök.
  • Ha kontakt med medborgare, partimedlemmar och tjänstemän i Göteborg Stad.
  • Vara ett stöd åt våra parlamentariker i att verka utomparlamentariskt och nå ut till medlemmar och allmänhet, och samverka kommunpolitiskt med övriga delar i partiorganisationen.

Vi söker dig som är väl insatt i Vänsterpartiets politik, har en god analytisk förmåga och kan formulera dig väl i tal och skrift. Arbetet sker periodvis under tidspress så du behöver snabbt kunna sätta dig in i nya frågor. Du bör vara bra på att strukturera och planera ditt arbete. Arbetsuppgifterna är stimulerande, omväxlande och ställer höga krav på självständighet, problemlösningsförmåga samt förmåga att slutföra och följa upp ditt arbete.

Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper. Vi värdesätter god initiativförmåga, förmåga att skapa kontakt med andra människor och hög samarbetsförmåga.

Vi söker dig med intresse och kunskap om samhällsfrågor i stort och smått, förvärvade genom formell utbildning eller genom erfarenhet av arbete med och i ideella organisationer. Erfarenhet av att arbeta med kommunikation är meriterande. Vänsterpartiet arbetar aktivt för mångfald och vi ser gärna sökande med annan etnisk bakgrund än svensk.

Stadssekreterare tillsätts enligt kommunallagen 4 kap § 32 vilken ger dig rätt till tjänstledighet från din nuvarande tjänst. Lön enligt Göteborgs Stads avtal om individuell lönesättning. Arbetstiden är oreglerad och viss arbetstid kommer vara förlagd på kvällar och helger.

Sista ansökningsdag: 2019-11-10
Visstidsanställning 2019-12-16 – 2022-12-31 på heltid

Mer information lämnas av: Daniel Bernmar (V), kommunalråd, 073-654 71 65

Ansökan kan skickas till: [email protected]