Bli aktiv i valrörelsen

Att hjälpa till i valrörelsen är inte svårt och det finns massor av sätt att engagera sig på. Du behöver absolut inte vara expert på partiets politik och ingen kommer tvinga dig att göra något du inte känner dig bekväm att göra. Men vi behöver all hjälp vi kan få, ju fler vi är som gör en insats, stor eller liten, ju större är chansen att vi gör en riktigt bra valrörelse.

Här ger vi tips hur du kan göra för att engagera dig.

Hör av dig till din partiförening
I Göteborg har vi tio partiföreningar och det är i dessa som det mesta av valarbetet sker. Varje partiförening har en valgrupp som planerar valrörelsen i sitt område. Varje sådan grupp har en kontaktperson och det är till denna person du kan höra av dig om du undrar hur du kan hjälpa till i ditt närområde. Aktiviteterna kan bestå i exempelvis flygbladsutdelning, affischering, torgmöten eller samtal med väljare i stadsdelarna. Vet du inte vilken partiförening du tillhör kan du alltid hör av dig till expeditionen se nummer längre ner här på sidan.

Hör av dig till distriktet
Om du har några frågor är alltid välkommen att höra av dig till distriktsexpeditionen. Vi sprider också information från distriktet genom vårt veckomejl och vår Facebooksida. Håll ögonen öppna, ibland söker vi efter personer som kan hjälpa till med olika saker i dessa forum.