Arrangemang

Protest mot prishöjning av Västtrafiks månadskort

Den 19 augusti höjer det borgerliga styret priset på Västtrafiks månadskort i Göteborg. Det är en krigsförklaring mot arbetarklassen och förortsbor. Du behövs när vi protesterar mot borgarnas katastrofpolitik!

Det borgerliga styret höjer priset på månadskorten i Göteborg med 135 kronor, med andra ord en höjning på över 20 procent i ett slag.

Vi kommer att visa vårt missnöje med detta genom att mobilisera till en blixtkampanj! Nu tar vi kampen, för vår klass och stad och emot högerstyret i staden. Kom med du också, det är enkelt. Bara att dyka upp på utsatt tid och plats!

Tider och platser
Järntorget, utanför Pressbyrån kl. 11:30.
Backaplan, utanför Pressbyrån kl. 7:00-8:00
Mer tider och platser kommer!

Mer information
Billig och bra kollektivtrafik är en jämlikhetsfråga. Därför har kommunen subventionerat Västtrafiks periodkort så länge vänstern var med och styrde staden. Det är den här subventionen som borgarna nu tar bort. Att höja priserna i ett läge då månadskorten redan är en stor utgift är ett hårt slag mot arbetarklassen i Göteborg. Bra och billig kollektivtrafik är också viktigt för att minska fossila utsläpp och klimatpåverkan.

Facebookevenemang
Här finns ett Facebookevenemang för protesterna. Klicka gärna om du kommer och bjud in vänner i protesterna. Tillsammans är vi starka!