FACKLIG KONFERENS: Om kollektiv kamp i det hårdare arbetslivet

fackligkonferens

Välkommen på en konferens om hur vi stärker löntagarnas ställning i arbetslivet och där vi utbyter idéer för en starkare fackföreningsrörelse.

Under dagen hålls föreläsningar av lokalt förtroendevalda, ombudsmän och forskare om organisering i tider av privatiseringar, indivudualisering och högervridning av samhället.

PROGRAM
Linda Jansson – lokalt förtroendevald IF Metall
Linda är förtroendevald i Göteborg och kommer prata om lokal facklig organisering och metoder för arbetsplatskamp.

Christer Rydh – ombudsman SEKO
Crister arbetar på förhandlingsenhetern på SEKO:s forbundskansli. Han kommer prata om facklig förhandling och kollektivavtal.

John Lapidus – doktor i ekonomisk historia
John har forskat om Kommunals övergång från kollektiv till individuell lönesättning och privatiseringar inom välfärden. Under konferensen kommer han prata om utmaningar för den kollektiva kampen i tider av individualisering och privatisering samt hur de kollektiva lösningarna på problemen i arbetslivet ser hur.

OM KONFERENSEN
Vänsterpartiet Göteborgs fackliga utskott bjuder in till konferens för fackligt aktiva att utbyta erfarenheter och tips om organisering och för information om vilka som finns lösningar för att stärka löntagarkollektivet.

TID OCH PLATS
Lördagen den 3 december, kl. 10-16
Andra Långgatan 20

Här hittar du Facebook-event för konferensen.