Nyheter

Senaste informationen, debattartiklarna och arrangemangen ifrån Vänsterpartiet Göteborg

V Biskopsgården-Torslanda: ”Låt kommunen ta över lägenheterna på Friskvärderstorget

Vänsterpartiet Biskopsgården-Torslanda kampanjar för att allmännyttan tar över lägenheter på Friskväderstorget

Willhem AB, som ägs av Första AP-fonden, äger idag hyreslägenheterna på Friskväderstorget. Underhållet är dåligt och hyresvärden har inga planer på upprustning.

Det kommunala Bostadsbolaget tog nyligen över kommunala Poseidons hyreslägenheter på närliggande Klarvädersgatan samt en fastighet med adress Friskväderstorget. Vänsterpartiet Biskopsgården vill att Bostadsbolaget även tar över de andra hyreslägenheterna på Friskväderstorget, som ligger mitt emot mataffären.

– Vi vill att Bostadsbolaget tar över alla lägenheterna på Friskväderstorget. Då kan vi tillsammans kräva att lägenheterna och torget rustas upp, säger Marion Hellgren, ordförande Vänsterpartiet Biskopsgården.

Partiföreningen kommer under fredagen och lördagen hålla torgmöte och dela ut flygblad till de boende på Friskväderstorget och i norra Biskopsgården.

– Vänsterpartiet har i förhandlingar med regeringen drivit igenom ett statligt stöd för renovering. Vi vill öka detta stöd ytterligare så att hyreslägenheter i förorterna kan renoveras utan att hyresgästerna ska behöva stå för kostnaderna, avslutar Marion Hellgren.

För mer information, besök kampanjhemsidan www.norra.me eller kontakta föreningens ordförande Marion Hellgren: 0708-698604

Kommentarer är avstängda.