Göteborgsdistriktet

Vänsterpartiet Göteborgs 1 maj-fest

1 maj innebär inte bara demonstration, tal och kamratskap. Självklart innebär det också årets bästa fest!
I år hålls The Left Party på Musikens Hus med liveakter och Dj:s.

Biljetterna kostar 80 kronor och går att köpa på Pusterviks Biljetter. Om man är medlem i Vänsterpartiet, kan man också köpa biljetter på expeditionen på Andra Långgatan 20. Biljetter som eventuellt blir över kommer att säljas i dörren på Musikens Hus under kvällen.
Här hittar du eventet på Facebook

Liveakter:

MollganMollgan
Rapparen Mollgan är inte rädd för att säga vad han tycker, oavsett om det handlar om rasism, homofobi eller nedladdning. En konsert med Mollgan är lika mycket fest som budskap, tankar som hårda beats. På kort tid har rapparen från Göteborg, som verkar ha svårt att hålla käften, rörst mig mellan megafoner på demonstrationer till att röja fullsatta klubbar snabbt gjort sig ett namn på den svenska scenen med låtar som ACTA PÅ DIG, NON STOP och Alla Som Inte Tankar.
www.facebook.com/mollgankompis
www.middlesex.nu

Vindstyrka 12

Vissa säger att det påminner om Thåström, andra Ulf Lundell och tidiga Gyllene Tider. Sångaren och låtskrivaren Jon Lyster säger att det inte finns några tydliga influenser gällande hur Vindstyrka 12 ska låta. Det blir vad det blir och den ända tråd som finns är att texterna handlar om det som händer i livet runtomkring både dig och mig.

Callmer och Brolin

Elin Callmer och Ellinor Brolin spelar och sjunger råa, vackra och alldeles vanliga visor om karlar, alkohol, naturen och den stora kärleken.

Nadice och MaNadice och Mariaria
Nadice & Maria möttes på Nordiska folkhögskolans vislinje i Kungälv 2011. Sedan dess har de spelat sig igenom kulturfestivaler, klädaffärer, äldreboende och klubbar i Sverige.
Med två röster ackompanjerat av cello och gitarr tar de sig an såväl egenskrivet material som gamla visklassiker. I de egenskrivna låtarna, med titlar som ‘Du skrev en lista’, ‘Jag är din kameleont’, ‘Säg det rakt’ och ’På väg’, dissekerar de med humorn på lur livet i allmänhet och relationer i synnerhet.

Kommentarer är avstängda.