Dags för årskonferens 2014!

Pressmeddelande från Vänsterpartiet Göteborg
2014-03-19

I helgen, mellan 21-23 mars, håller Vänsterpartiets Göteborgsdistrikt årskonferens på Backa Folkets hus. Årsmötet är partiföreningens högsta beslutande organ och kommer besluta om Vänsterpartiet Göteborgs inriktning under det viktiga valåret. Media är välkomna att närvara.

Partiledare Jonas Sjöstedt besöker årskonferensen under lördagen 22 mars.
– Göteborg är ett av de partidistrikt som vuxit mest det senaste året. Jag tror att en förklaring är att människor har märkt att det gör skillnad när Vänsterpartiet är med och styr. Vi har till exempel avskaffat Fas3 och inför rätt till heltid. Jag är övertygad om att vi kommer att göra goda resultat i valen senare i år, säger Jonas Sjöstedt, partiledare för Vänsterpartiet.

Under årsmötet fastställer vi våra kandidater till riksdagsvalet, regionvalet och kommunfullmäktigevalet. Dessutom beslutar vi om vår verksamhet för 2014, ny styrelse, inkomna motioner, verksamhetsberättelse, ekonomi och mycket mera.

– Helgens konferens, där vi kommer att anta ett kommunalpolitiskt program för nästa mandatperiod och fastställer vallistor, blir ett avstamp för valrörelserna framöver. Det behövs ett starkt Vänsterparti för att bygga ett rättvisare Göteborg, Sverige och EU, säger Thaher Pelaseyed, avgående distriktsordförande.

För mer information, kontakta:
Sanna Schiller, presskontakt
Mejl: [email protected]