Valåret och etapp III är här!

Nu är det dags för den tredje och sista etappen i distriktets förvalskampanj “Valet vinner vi idag”. Under våren och sommaren har vi gemensamt tagit fram ett valprogram för vår valrörelse i Göteborg. I valprogrammet lyfter vi fram tre övergripande valfrågor – utbildning, arbete och bostad. Under hösten och kampanjens andra etapp har närmare 100 medlemmar deltagit i distriktets valutbildningar och fått kunskap om hur man skapar en fungerande valorganisation.

Under etapp tre, som pågår fram till distriktsårskonferensen i slutet av mars, kommer vi öka vår närvaro på Göteborgs gator och torg och lära oss mer om våra valfrågor i distriktets Valskola.

Valskola
I valskolan kommer vi fördjupa oss i följande frågor: EU-valet, Västsvenska paketet/trängselskatten, Arbete, Bostad och Skola. Under en dryg timme kommer våra föredragande att gå igenom argument för vår politik inom området och de vanligaste frågorna respektive motargumenten inom samma område. Efter genomgången finns det tid för fördjupande frågor i storgrupp.

Utöver valskolan kommer vi erbjuda en heldagsutbildning kring Vinst i välfärd och viktiga nationella frågor (datum meddelas inom kort). Dessutom kommer fler utbildningstillfällen, ämnen, valstugeutbildningar med mera att planeras in längre fram – men häng på valskolan redan nu!

Anmäl dig till [email protected].

Centrala kampanjdagar
Under de centrala kampanjdagarna genomför vi utåtriktade aktiviteter i distriktets samtliga stadsdelar, vid en och samma tidpunkt, för att presentera våra valfrågor för göteborgarna. Tiden för kampanjdagarna hittar du i listan nedan, och samtliga platser kommer att meddelas på distriktets hemsida, Facebook-sida, veckobrev och genom information från partiföreningarna

Utöver detta tillkommer de möten och utåtriktade aktiviteter som våra partiföreningar planerat in. Håll utkik efter din partiförenings kalendarium, kika på distriktets hemsida eller hör av dig till expeditionen om du vill veta mer om vad som är på gång i din stadsdel!

Viktiga datum
Februari
1 Lör Central kampanjdag, kl. 11-13
5 Ons Valskola, EUP-valet, kl. 18-20, gårdslokalen Andra Långgatan 20