Jonas Sjöstedt besöker Biskopsgården

Pressmeddelande från Vänsterpartiet Göteborg
2013-11-13

Onsdag den 20 november besöker Vänsterpartiets partiledare Jonas Sjöstedt Biskopsgården i Göteborg för ett öppet möte om vinster i välfärden. Media är välkomna att närvara.

– Idag tjänar riskkapitalbolag miljarder på välfärden, samtidigt som allt fler barn slås ut i skolan, vårdpersonal går på knäna och äldre får sämre omsorg. För att få en välfärd att lita på måste vi skjuta till de resurser som behövs och få bort vinstintresset, säger Jonas Sjöstedt, partiledare för Vänsterpartiet.

Jonas Sjöstedt kommer bland annat att tala om vad Vänsterpartiet vill göra för att skolan ska minska segregationen, istället för att som idag öka den.

– Vi kan aldrig acceptera att skolor sorterar bort vissa elever för att de anses mindre lönsamma. Alla barn och ungdomar ska ha samma möjligheter och alla skolor ska vara bra, säger Jonas Sjöstedt.

Jonas Sjöstedt besöker folkhögskolan i Biskopsgården, Vårvädersgatan 3, för ett öppet möte onsdag 20 november klockan 18-19.

För mer information och intervjuförfrågningar
Sanna Schiller, presskontakt

Kommentarer är avstängda.