Göteborgsdistriktet

Samtalet med väljarna

Bild: Förvalskampanj på BackaplanUnder maj och juni har Vänsterpartiet Göteborg dragit igång förvalskampanjen, ”Samtalet med väljarna.” I centrum för kampanjen står just samtalet eftersom detta är en oslagbar metod för att kunna få in åsikter från väljarna inför vår valkonferens den 22 september där vi ska utforma vår lokala politik inför valet 2014. Till vår hjälp har vi en enkät som fylls i under samtalets gång alla dessa enkäter ska sedan sammanställas och utvärderas för att få fram vad göteborgarna har för hjärtefrågor.

Den 7 maj sparkade vi igång med en styrelsekonferens kring kampanjen. Därefter har vi i distriktet genomfört två kampanjdagar och under dessa dagar samlades cirka 400 enkäter in. Utöver detta har även de flesta grundorganisationer varit ute och drivit kampanjen i sina områden hur många enkäter som kommit in vid dessa tillfällen är ännu ej sammanställt.

Sammanfattningsvis kan man säga att förvalskampanjen rullat på över förväntan och nu ser vi med spänning fram emot att ta del av resultatet.

Kommentarer är avstängda.