Julinsamling för papperslösa från Kamreun

Dagligen nås vi av rapporter på hur papperslösa asylsökande och andra utländska medborgare utnyttjas av oseriösa arbetsgivare i Sverige. Just nu befinner sig ett 20-tal medborgare från Kamerun i Göteborg. De kom till Sverige i hopp om att få arbeta som skogsarbetare i Norrland men den svenske arbetsgivaren lurade arbetarna på deras löner. Redan skuldsatta för att kunna ta sig till Sverige och nu utan försörjning och giltigt arbetstillstånd, lever nu skogsarbetarna och deras familjer under jord som papperslösa. Trots hjälp från facket och frivilliga krafter är deras situation mycket svår och osäker.

Vänsterpartiet Göteborg startar nu en julinsamling till förmån för skogsarbetarna från Kamerun. Vår insamling handlar om solidaritet människor emellan och med din hjälp kan vi tillsammans hjälpa de papperslösa arbetarna.

Sätt in valfritt belopp på Vänsterpartiets PlusGiro 4 57 55-6. Märk din inbetalning med ”JULINSAMLING”. Insamlingen avslutas 13 januari 2013.

christmas-gifts

Kommentarer är avstängda.