Jobba för Vänsterpartiet!

Vänsterpartiet i Göteborg söker en ombudsman/kvinna

Vi erbjuder 100 % visstidsanställning 2011- 11-21  –  2012-06-30

Önskvärda kvalifikationer:

Den vi söker till tjänsten som ombudsman/kvinna till vår distriktsexpedition har god kunskap om partiets politik, och kan företräda den gentemot allmänhet och massmedia, och är ansvarstagande. Du skall ha lätt för kontakter med människor och vara bra på att samarbeta. Du är initiativrik, har god organisatorisk förmåga och arbetar självständigt. Goda kunskaper om webbaserat arbete och erfarenhet av partiets organisation är meriterande.

Arbetsbeskrivning:

Arbetet är utåtriktat och kan emellanåt vara tidspressat. Partiexpeditionen är partiets organisatoriska nav och det innebär mycket kontakter med våra grundorganisationer, Ung Vänster, parlamentariker, enskilda medlemmar och allmänhet. Även kontakter med partiet centralt, andra partidistrikt, intresseorganisationer och myndigheter är en del i arbetet. Du kommer att arbeta nära distriktsstyrelsen och främst dess arbetsutskott. En del hantering av distriktets ekonomi förekommer, liksom arbete med vår hemsida, medlemsregister och interntidning, Röd Avgång.

Anställningsvillkor:

Visstidsanställning 2011-11- 21 – 2012 – 06 – 30

Heltid 100 % (37,5 tim /vecka)

Lön enligt kollektivavtal för politisk ombudsman

Oreglerad arbetstid

Ansökningstid: