Möte

Tack till alla som har kämpat och alla som röstade!

Nu har vallokalerna stängt och rösträkning slutförts. Vänsterpartiet i Göteborg har gjort en bra valrörelse. Många medlemmar har kämpat på torgmöten, satt upp valplakat och pratat med väljare om Vänsterpartiets viktiga valfrågor, världens bästa sjukvård utan privata vinster och en tillgänglig och billigare kollektivtrafik. Vi ska vara väldigt stolta över vår insats, skriver Thaher Pelaseyed, ordförande för Vänsterpartiet Göteborg.

Ett speciellt tack till alla nya medlemmar som deltagit i valrörelsen och ett stort tack till alla intresserade som hört av sig mitt i valrörelsen för att hjälpa till.

Vänsterpartiet har spelat en viktig roll i valrörelsen. Vi har tydliggjort de politiska konflikterna inom Västra Götalandsregionen. Vi har tagit ställning för en gemensamt driven och finansierad sjukvård där människors behov sätts förre marknadens. Vi har slagit fast att målet om ett hållbart samhälle nås genom att kollektivt resande inom Västra Götalandsregionen görs billigare, mera tillgänglig och rättvisare.

Nu står vi inför en tid av intensiva förhandlingar. För Vänsterpartiets del är det viktigt att få gehör för det förtroende som vi fått från dig som har röstat på oss. Din röst har nämligen varit viktig för oss och för arbetet för ett rättvisare Västra Götalandsregion. Nu hoppas vi att vi kan få se dig på våra aktiviteter, på våra medlemsmöten eller på torgmöten någonstans i Göteborg.

Redan på onsdag, den 18 maj, har du som är nyfiken på Vänsterpartiet, chansen att träffa oss. Då hälsar vi dig och alla andra nya medlemmar och intresserade välkomna till Vänsterpartiet.

Tack till alla som har kämpat i valrörelsen och tack till dig som har röstat på Vänsterpartiet!

Thaher Pelaseyed
Ordförande för Vänsterpartiet Göteborg

Introduktionsmöte för nya medlemmar och intresserade

Redan på onsdag, den 18 maj, har du som är nyfiken på Vänsterpartiet, chansen att träffa oss. Då hälsar vi alla nya medlemmar och intresserade välkomna till ett introduktionsmöte.

Datum och tid: Onsdagen 18 maj, kl 18.00-20.30
Plats: Kvinnofolkhögskolan, Kryssdäcket, Masthuggstorget, Göteborg

Program:

kl 18.00-18.15 Välkomst och presentation

kl 18.15-19.00 Föredrag: Introduktion till Vänsterpartiet

kl 19.00-19.45 Paus och mingel med lokalföreningar

kl 19.45-20.20 Torg: Det här gör Vänsterpartiet

kl 20.20-20.30 Avslutning

Vägbeskrivning:

Spårvagnslinjerna 3, 9 eller 11. Stig av på hållplatsen Masthuggstorget. Följ beskrivningen nedan för att komma till Kvinnofolkhögskolan via Masthuggstorget.

Kommentarer är avstängda.