Moderaterna ljuger om Vänsterpartiets syn på primärvården

Pressmeddelande

Vänsterpartiet har allt sedan regionbildningen varit ett parti som tagit stort ansvar för utvecklingen av Västra Götaland. Vi tog också ett stort ansvar i att bilda en politisk majoritet i det efterspel som följde av valet i höstas. För oss är det en självklarhet att följa ingående kontrakt och avtal så också de som berör vårdgivarnas roll i primärvårdens organisering. Därför faller också utspelet om nedläggning av de 87 vårdcentralerna på sin egen orimlighet.

Att moderater och andra borgerliga partier i sin desperation försöker smutskasta och med rena lögner föra en kampanj mot vårt parti tar vi bestämt avstånd mot. Vänsterpartiet visar respekt mot varje parti med en ärlig diskussion som visar på ideologiska skillnader men att förfalla till lögner det tycker inte vi hör hemma i en valrörelse.

För Vänsterpartiet är det viktigt att vårda varje skattekrona vi anser att våra skattemedel skall användas till vård inte till vinster i privata vårdbolag, för vi vill utveckla de brister som idag finns i nuvarande vårdvalssystem.” säger regionråd Sören Kviberg i en kommentar och fortsätter

Den nationella lagstiftning som gett oss vårdvalet tycker vi inskränker möjlighet till vård efter behov.” avslutar Sören Kviberg.

För mer information vänligen ta kontakt med regionråd Sören Kviberg, tel. 0703 08 33 50 alternativt ombudsman Jan Alexandersson, tel. 0706 61 41 74

Kommentarer är avstängda.