Thaher Pelaseyed tar plats i Vänsterpartiets Framtidskommission

Vänsterpartiet har utsett en Framtidskommission som ska formulera målsättningar och strategier för Vänsterpartiets roll, inriktning och organisatoriska utveckling de kommande tio åren. Thaher Pelaseyed, från Göteborg, är en av sex ledamöter i arbetsgruppen.
– Det känns oerhörd kul att få förtroendet att jobba i Framtidskommissionen. Vi har många utmaningar framför oss. Vi behöver rusta vårt parti för en ny tid och ett hårdare politiskt klimat på mycket länge. Vi ska lyssna på alla medlemmar som sitter inne på bra idéer på hur Vänsterpartiet ska utvecklas de kommande åren, säger Thaher Pelaseyed.
Thaher Pelaseyed är 30 år och ledamot i Vänsterpartiet Göteborgs styrelse. Han har en bakgrund i Ung Vänster och inom fredsrörelsen och den antirasistiska rörelsen i Göteborg.
Övriga ledamöter i Vänsterpartiets Framtidskommission är Ida Gabrielsson, Vasiliki Tsouplaki, Maria Chergui, Mattias Håkansson och Björn Öberg. Gruppen ska under 6 månader ta in tankar och idéer från Vänsterpartiets medlemmar för att formulera partiets roll, inriktning och organisatoriska utveckling de kommande tio åren.
Thaher Pelaseyed: 0733-79 43 47
Vänsterpartiets presstjänst: 070-620 00 64