Räcker det inte med ett decennium av homofobi i tingsrätten?

Jöran Fagerlund, bloggare och fullmäktigeledamot i Göteborg, skriver idag  ett öppet brev till statsminister Fredrik Reinfeldt (M) och oppositionsrådet i Botkyrka Anders Peterson (M) med anledning av att moderaten Karl-Otto Hultsröm framför homofoba åsikter på Jöran Fagerlunds blogg som ”Alltså, nån måtta får det väl vara för krypandet för bögarna. Tack och lov är vi straighta fortfarande i majoritet. Men ska bögarna ta över landet, får vi väl imporera ännu fler från, ja du vet. ”, ”De får gärna hålla på med varandra men när de ger sig på småbarn går det för långt ! Och bögarna ska inte få adoptera !! Eftersom de inte kan få barn själva måste väl naturen ha menat att de inte ska ha några heller.”

Han gör även som Sven-Otto Littorin och gömmer sig bakom sina barn och påstår att de säger saker som ”skicka bögar, flator och transar till Australiens inland eller Sibirien ! Där kan de hålla på och äckla sig utan att störa oss andra !”

– I mer än ett decennium har moderaterna placerat en representant som inte respekterar alla människors lika värde i tingsrätten. Han sitter dessutom i polisstyrelsen. Jag tycker att väljarna förtjänar ett svar på frågan hur länge detta skall fortgå, säger Jöran Fagerlund i en kommentar.

Läs mer på Jöran Fagerlunds blogg.

Kommentarer är avstängda.