Ny demonstration mot Israels övergrepp i Gaza!

BEFRIA GAZA! Vi kräver att Israel omedelbart drar tillbaka sina trupper från Gaza-remsan, upphör med sin beskjutning och häver blockaden så att land-, luft och sjövägar kan öppnas. ISOLERA ISRAEL INTE GAZA! Sverige bör på tydligaste möjliga sätt fördöma Israels folkrättsbrott, bryta isoleringen av Hamas och inleda dialog med regeringen i Gaza, samt omedelbart upphöra med allt militärt samarbete med Israel och avsluta sin vapenimport från landet. BOJKOTTA ISRAEL! Sverige, Sveriges kulturliv och den svenska idrottsrörelsen bör införa en kulturell- & idrottslig bojkott mot Israel, t.ex. agera för att Israel stängs av från det pågående VM-kvalet i fotboll och Eurovision Song Contest. Stoppa Davids Cup matchen mot Israel i mars. SÄG UPP EU-HANDELN MED ISRAEL! Sverige bör i EU agera för att det nuvarande förmånliga handelsavtalet sägs upp, att de pågående förhandlingarna om ett fördjupat samarbete mellan EU och Israel om säkerhets- och försvarspolitik avbryts och att unionen isolering av Hamas hävs. FN MÅSTE AGERA! Sverige bör i FN agera för internationell trupp under FN-mandat för att övervaka en framtida vapenstillestånd/vapenvila. PROTESTERA DU OCKSÅ!
Alla vänner av fred och folkrätt bör protestera mot Israels grova övergrepp, bojkotta israeliska varor (inkluderar varor vars streckkod börjar på 729) och uppmana sina lokala handlare att ta bort israeliska varor.