Älska Musik Hata Rasism – Röda Sten 27 November kl 18-01

Älska Musik Hata Rasism – Röda Sten; 27 November kl 18-01; På scen: komiker – Jesper Odelberg; Musik: – Monkeysaviour, Stina Künstlicher; Tal: Thaher Pelaseyed – Göteborg mot rasism, Ana Rubin – Kommunal, Muna Elmi – Studieförbundet Ibn Rushd

Kära Göteborgare,

I slutet av september bildades föreningen Göteborg mot rasism. Detta är ett gemensamt initiativ av personer från många olika organisationer och bakgrunder för att samla ett så brett avståndstagande som möjligt mot nazistiska och rasistiska organisationers ökade närvaro i Göteborg med omnejd.

Detta brev ut till religiösa samfund, fackföreningar, politiska organisationer, invandrarföreningar, kulturföreningar , kulturinstitutioner, idrottsföreningar och ungdomsgårdar.

Göteborg mot rasism vill verka för att vanliga människor ska våga reagera mot nazism och rasism och detta vill vi göra både genom musik- och kulturella evenemang, informationsarbete och offentliga manifestationer.

Vi vill ha med även dig och din förening/organisation bakom följande budskap:

Vi kan inte låta oss tystas. Göteborg är en mångkulturell stad och detta vill vi värna om. Vi är många som tar ställning för alla människors lika värde. Vi är många som tar avstånd från det nazistiska våldet som har drabbat människor på grund av hudfärg, religion, sexuell läggning och politiska åsikter.  Vi är många som står tillsammans för ett öppet Göteborg med plats för alla. Tillsammans kan vi göra skillnad!

Vi ber att även du och/eller din organisation tar ställning mot nazism och rasism. Sänd gärna detta brev vidare. Ta kontakt med oss på [email protected] för att bli medlem, ansluta din organisation som stödorganisation eller för att diskutera hur vi kan samarbeta!

Kom gärna på vårt nästa arrangemang:

Älska Musik Hata Rasism  –  Röda Sten  27 November kl 18-01  –   På scen: komiker – Jesper Odelberg Musik: – Monkeysaviour, Stina Künstlicher –Tal: Thaher Pelaseyed – Göteborg mot rasism, Ana Rubin – Kommunal, Muna Elmi – Studieförbundet Ibn Rushd

www.goteborgmotrasism.se

Om du vill ha mer information om Göteborg mot rasism och vad vi gör, skicka din email och evt ditt telefonnr till [email protected] så tar vi kontakt.