Lansering av vänsterpartiets budgetmotion!

Tisdagen den 7 oktober lanserar vänsterpartiet den nationella budgetmotionen som släpps i riksdagen under dagen. Vi lanserar budgeten över hela landet, i Göteborg har vi presskonferens kl 16-17; därefter samlas vi för att presentera budgeten i Brunnsparken för dem som direkt berörs av den – vanligt folk.

Massmedia massmedia till presskonferens i statshuset klockan 16 till 17 och klockan 17 till 18 har vi även appellmöte i brunnsparken för att alla så enkelt som möjligt ska kunna ta del av vår budgetmotion, dvs. vår vision kring hur Sveriges ekonomi ska skötas, hur våra resurser ska fördelas och vad vi behöver satsa på.

Från riksdagen medverkar Hans Linde, riksdagsledamot från Göteborg, och Josefin Brink, riksdagsledamot från Stockholm. De kommer kunna belysa alla frågor kring hur budgeten påverkar oss i Göteborg, vad vi gör för prioriteringar och hur vi ser på den ekonomiska utvecklingen i Sverige.

Alla som är intresserade och har möjlighet att närvara uppmanas att sluta upp.