STOPPA FRA-LAGEN

I samband med riksdagens öppnande den 16 september arrangeras stora demonstrationer mot FRA-lagen i Göteborg, Stockholm och Malmö. Lagen som ger FRA befogenheter att avlyssna all kabelbunden privat kommunikation som passerar landers gränser – vilket i praktiken innebär en massavlyssning av sms, e-post och telefonsamtal.

Talar gör bland annat Marlene Svensson från Vänsterpartiet.

I samband med det nya riksdagsåret och som “Välkommen tillbaka från semestern” anordnas en demonstration mot lagen som ger FRA befogenheter att avlyssna all kabelbunden privat kommunikation som passerar landers gränser – vilket i praktiken innebär en massavlyssning av sms, e-post och telefonsamtal.

Vi måste påminna regeringen om att vi inte kommer acceptera denna övervakning!

I Göteborg går vi man ur huse för att klockan 18 samlas på Gustaf Adolfs Torg och gemensamt demonstrera till Götaplatsen. Talar på Götaplatsen gör bland annat Marlene Svensson från Vänsterpartiet.

Arrangörer: Vänsterpartiet, Ung Vänster, Grön Ungdom, Kommunistiska Partiet, Liberala Ungdomsförbundet, Miljöpartiet, Piratpartiet, Proletären FF, Revolutionär Kommunistisk Ungdom, Ung Pirat