Välkomstmöte

De första två dagarna efter valresultatet hörde ett 30-tal personer av sig till oss för att de ville bli medlemmar. Den siffran är nu mycket högre och det är dags för de som är intresserade eller som nyligen blivit medlemmar att få möjlighet att ställa frågor och träffa andra medlemmar. Därför bjuder vi in till ett välkomstmöte.

Sedan valresultatet kom in och det var klart att vi skulle få en borgerlig regering där Reinfeldt och hans gängmedlemmar kan försämra arbetsrätten och det allmänna försäkringssystemet har ett stort antal människor hört av sig till oss för att de vill bli nya medlemmar.

Redan nu måste vi börja det mödosamma arbetet med att vara oppositionsparti, samtidigt som vi här i Göteborg hoppas få vara med i en vänstermajoritet. För att vi gemensamt ska kunna göra skillnad krävs att vi samlar oss. Medlemsmötet den 20/9 gav möjlighet för många medlemmar att få uttrycka sina känslor och tankar; nu är det dags att släppa fram de nya medlemmarna och de som funderar på att bli medlemmar eller kanske för första gången vill vara aktiva medlemmar, för att de ska få ställa sina frågor och ge sin syn på saker och ting.

Onsdagen den 4/10 klockan 18.00-20.00 har vi därför ett välkomstmöte där nya medlemmar, sympatisörer och andra intresserade får information om hur Vänsterpartiet fungerar i Göteborg och centralt. Det kommer finnas representanter från de lokala organisationerna (som gör att alla medlemmar kan vara aktiva i sin egen stadsdel) och medlemmar ur distriktets styrelse, någon representant för studiegruppen samt en av de anställda. Mats Pilhem, distriktets ordförande och medlem i partistyrelsen kommer hålla i mötet.

Vi hoppas att många ska bli inspirerade att arbeta tillsammans för förändring och för ett annat valresultat om fyra år.

Välkomna!