Lasse på besök i kanalen

Det var ett besök utöver det vanliga när Lars Ohly besökte Göteborg den 7/8. Han fick ta på sig en flytväst och åka båt i kanalen.

Klockan 12.00 hölls det första torgmötet. Lasse pratade om Israels krig i Libanon men också om valrörelsens viktigaste frågor, arbetsmarknadspolitiken. 200 000 nya jobb i offentlig sektor och höjda löner i kvinnodominerade yrken är frågor som Vänsterpartiet driver. Trotts att det bara var ett tjugotal lyssnare på det första mötet delades många flygblad.

Efter mötet var det dags att kliva ner i båten. Iklädd brandgul flytväst och solglasögon talade Lasse till många Göteborgare och EM-gäster som förvånade såg partiledaren tuffa förbi på kanalen. Samtidigt delades flygblad ut av personal på land.

På kvällen hölls ytterligare ett torgmöte i Brunnsparken med betydligt fler lyssnare. Åter igen tog Lasse upp problemet med Israel och pratade om valet. En strålande start på valkampanjen, mitt i ett folkfyllt Göteborg, och med en annorlunda inramning.